Основні завдання і напрямки діяльності бібліотеки ліцею
- сприяти реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку освітнього процесу; виховувати в учнів культуру, національну свідомість, шанобливе ставлення до книжки як головного джерела знань;
- виховувати в учнів інформаційну культуру, культуру читання; формувати вміння користуватися бібліотекою, її послугами, книгою, її довідковим апаратом;
- забезпечувати ріст професійної компетентності педагогічних кадрів;
- сприяти різними формами та методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів, підвищення інформаційної, освітньо-культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій бібліотеки ліцею, які включають найповніше інформаційне забезпечення освітнього процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням і педагогам в оволодінні основами наук і організації освітнього процесу;
- підвищення бібліотечної культури учнів засобами системи бібліотечно-бібліографічних уроків, проведення днів та тижнів бібліотеки, оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачами;
- координація дій бібліотеки ліцею з іншими закладами освіти, педагогами щодо популяризації книжки, у задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні філософії читання учнями літератури як фундаментальної навички їх бібліотечно-бібліографічної освіти;
- системна робота бібліотекаря ліцею зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду, основу якого складала б українська книга; перегляд стереотипів формування фонду бібліотеки ліцею, пріоритет аналітичного підходу до його комплектування; поповнення фонду краєзнавчими й бібліотекознавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів; розширення книжкового фонду засобами проведення доброзичливих акцій «Подаруй книжку», «Підтримай шкільну бібліотеку», «Родина - шкільній бібліотеці» тощо;
- забезпечення демократичного доступу книгокористувачів до інформації;
- підвищення інформаційної культури учнів засобами функціонування на базі бібліотеки ліцею життєдіяльного інформаційного активу, проведення ними днів інформації та інші засоби популяризації книжки та періодики серед учнівської молоді;
- піднесення іміджу бібліотекаря ліцею, доведення значимості його праці в освітньому процесі, зростання соціальної активності бібліотекаря ліцею, його готовності до сприйняття нових ідей;
- зміцнення матеріальної бази бібліотеки ліцею, формування в ній фондів, тематичних картотек тощо; зміна дизайну бібліотеки ліцею.
|