Меню сайту
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Порядок та механізм витрачання бюджетних коштів.

Школа виступає суб’єктом цивільного права, яке чітко визначає юридичне регулювання відносин між школою й іншими суб’єктами господарювання, а також юридичне регулювання відносин між школою і органами державного управління тощо.

Для посилення автономії ЗНЗ правовою умовою є визнання органами державного управління освітою школи як повноправного суб’єкта не лише освітнього, але й економічного та господарського простору; реалізація не лише де-юре але й де-факто статусу ЗНЗ як юридичної особи.

Шкільна автономія означає самостійність щодо широкого переліку організаційних питань, зокрема:

  • розробляти і затверджувати свій бюджет, в межах державних асигнувань на основі формули бюджетної забезпеченості;
  • розробляти тарифікацію педагогічного персоналу відповідно до чинного законодавства;
  • розробляти і затверджувати штат педагогічного та адміністративно-технічного персоналу відповідно до своїх конкретних потреб;
  • преміювати співробітників в межах бюджетного ліміту;
  • визначати позабюджетні джерела фінансування, включаючи здачу в оренду незадіяних шкільних площ, розвиток підсобного господарства чи виробничих майстерень тощо.

Забезпечення фінансової самостійності школи передбачає можливість не тільки ефективно та оперативно використовувати виділені навчальному закладу бюджетні кошти, але й легально отримувати та використовувати більше додаткових коштів (коштів спеціального фонду), зокрема від оренди приміщень.

Це потребує перегляду цілої низки чинних нормативних актів, зокрема Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження положення про ЗНЗ» № 964 від 14.06.2000р., наказу МОН України «Про затвердження положення про піклувальну раду ЗНЗ» № 45 від 05 лютого 2001р.

Прозоре надходження додаткових коштів надає змогу керівнику навчального закладу вирішувати поточні проблеми утримання навчального закладу, планово поліпшувати матеріально-технічну базу, стимулювати колектив та створювати сучасні умови для проведення навчального процесу.

Кошторис школи, відповідно до Бюджетного кодексу України, є головним плановим фінансовим документом школи як бюджетної організації. Кошторис створюється, узгоджується та затверджується на бюджетний період (календарний рік) і складається з двох частин – загального та спеціального фондів. Кошторис визначає обсяги і направлення коштів, необхідних для виконання школою своїх функцій. Він регламентує надходження та видатки коштів по всіх статтях (КЕК), підтверджує повноваження директора школи як розпорядника коштів щодо одержання доходів і здійснення видатків, визначає обсяги і направлення коштів, необхідних для виконання школою своїх функцій.

Порядок складання, розгляду і затвердження, основні вимоги до виконання кошторису визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року за № 228.

Загальний фонд кошторису формується з коштів бюджету засновника (місцевого бюджету) та, частково, з бюджетів вищого рівня.

Спеціальний фонд включає в себе позабюджетні кошти, залучені школою; але після залучення кошти спеціального фонду стають також бюджетними і підпадають під дію правил обліку, оприбуткування та звітності державних бюджетних установ.

Невід’ємною частиною кошторису є план асигнувань – помісячний розподіл видатків, які відповідають кошторису на рік. План асигнувань складається за спрощеною (скороченою формою економічної класифікації видатків.

Навчальному закладу, в особі директора (заступника директора), доручається до початку навчального року готувати проект так званого «тарифікаційного списку», який перераховує прізвища усіх педагогічних працівників школи, їх кваліфікацію, педагогічний стаж та педагогічне навантаження (згідно розкладів занять першої та другої половини дня).

Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.

Заклад освіти перед початком нового бюджетного року готує бюджетний запит (проект кошторису), в якому прописує всі необхідні витрати на наступний бюджетний рік по статтях видатків. Бюджетний запит не має нормативно установленої форми, тому складається у довільній формі. В процесі підготовки аналізуються доходи та видатки кошторису поточного року, або передбачаються у наступному, робиться запит на фінансування тих статей видатків, які не фінансувалися в поточному році.

Головний розпорядник (управління освіти) вносить корективи в плани закладу, виходячи з наявного фінансування та з урахуванням лімітних довідок.

Надходження до кошторису плануються за статтею «надходження коштів із загального фонду бюджету» та за статтею «надходження коштів із спеціального фонду бюджету». Крім того, має місце розшифровка джерел спеціальних надходжень.

Коли в загальному фонді кошторису не передбачено фінансування окремих статей видатків, затверджуються такі статті за рахунок спеціального фонду, або знаходяться варіанти покриття видатків на обладнання, матеріали, послуги, роботи у вигляді безповоротної благодійної допомоги.

Бюджетні кошти можуть виділятися тільки за наявності затверджених кошторисів, планів асигнувань загального фонду  бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів пеціального фонду.

Заклад має право брати бюджетні зобов'язання витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженими кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду.

         Розпорядники мають право провадити діяльність виключно в межах асигнувань, затверджених кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду.

         Розпорядники бюджетних  коштів  - бюджетні установи в особі їх керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.

Бюджетне зобов'язання - будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору,

придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або в майбутньому.

         Органи  Державного  казначейства  здійснюють контроль за  відповідністю розподілу показників  кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, помісячних планів використання бюджетних коштів даним казначейського обліку.

 ( Абзац третій пункту 43 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 103 ( 103-2005-п ) від 22.01.2005 ).     

Установа має право брати зобов'язання щодо видатків або надання  кредитів  з бюджету відповідно до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету та плану спеціального фонду виходячи з потреби  у забезпеченні виконання пріоритетних заходів та з урахуванням здійснення платежів для погашення зобов'язань минулих періодів,  якщо  інше не передбачено законодавством.

Обсяг бюджетних зобов'язань, узятих установою протягом року, повинен забезпечити зменшення рівня заборгованості за бюджетними зобов'язаннями  минулих  періодів  та  недопущення виникнення заборгованості за бюджетними зобов'язаннями у поточному році.

Видатки плануються у такій послідовності: за встановленими напрямами використання, на погашення заборгованості установи збюджетних зобов'язань за спеціальним та загальним фондом кошторису та на проведення заходів, пов'язаних з виконанням  основних функцій, які не забезпечені (або частково забезпечені) видатками загального фонду. При цьому розпорядник бюджетних коштів здійснює коригування обсягів узятих бюджетних зобов'язань за загальним фондом кошторису для проведення видатків з цих зобов'язань із спеціального фонду кошторису відповідно до бюджетного законодавства.

Вхід на сайт

Пошук
Календар
«  March 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright MyCorp © 2024
    Website builderuCoz